CHLÉB S NAKLÍČENOU ŘEŘICHOU

21. dubna 2016 v 10:34 | supice |  ZDRAVÉ RECEPTY

- pro zobrazení receptu stačí rozkliknout článek -


INGREDIENCE
semínka řeřichy
vata
BIO čerstvý sýr Matylda
kváskový chléb (recept zde)

POSTUP
Je hloupost zde popisovat jak namazat sýr na chleba. Ráda bych Vám ale představila způsob, jak si naklíčit řeřichu, kterou poté chlebík posypeme.
Do hlubokého talíře nalijeme (nejlépe odstátou) vodu a pak do něj vložíme vatu. Nasátou vatu rovnoměrně zasypeme semínky řeřichy. Talíř postavíme na parapet s dostatkem slunečního světla a pak už jen každý den zaléváme (nejlépe odstátou) vodou. Ideální bude, když vodu nalijeme vždy pouze po okrajích a pohybem talíře ji rozlijeme i do ostatních míst, čímž předejdeme tomu, že se nám křehké výhonky zohýbají. Zhruba po 10 dnech sklízíme pomocí nůžek.

3. den

5. den

10. den

Řeřicha setá (zahradní) obsahuje množství minerálů jako hořčík, draslík, železo a vápník, ale nejvíce si ji budeme cenit pro její obsah vitamínu C. Též tělu dodává účinné antioxidanty, posiluje celkově imunitu a je prospěšná při detoxikaci našim ledvinám a močovým cestám. Pravidelnou konzumací řeřichy svému tělu prospějeme a odměnou nám bude lepší zvládání jarní únavy.
Lze však naklíčit i luštěniny jako například hrách, fazolky, čočku nebo třeba cizrnu. Přínosem klíčení luštěnin je, že se částečně rozštěpí bílkoviny i škroby a také látky, působící v těle nadýmání. Všeobecně se zlepší i jejich stravitelnost.
Naklíčit si ale můžeme i obiloviny. Jako příklad lze uvést třeba pšenici, žito či špaldu. Zrníčka vzbuzená klíčením zvýší obsah vitamínů, stavebních látek a enzymů a jsou velice výživná. Dalším šetrným zpracováním si velkou část nutričních hodnot v sobě zrno podrží a tělu jsou daleko více prospěšnější pokrmy připravené z předklíčených obilovin než třeba rohlíky či klasický chléb.



 


Anketa

Zkoušeli jste někdy klíčit?

Ano
Ne

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.